Diari de classe

Dimecres, 21/09/11

El professor ha nombrat el primer grup de lectura (grup 1) i el primer de treball (grup 2). El grup de lectura agafarà les preguntes més interessants escrites al fòrum, les editarà i les portarà a classe. El grup de treball farà el mateix, però amb les definicions dels punts del guió ficat al fòrum. 

Per al pròxim dia hi ha que baixar-se els diccionaris dits a classe.

Per al dissabte 24, com a màxim a les 22h, tenen que estar totes les preguntes fetes al fòrum.

Per al dilluns 26, com a màxim a les 20h, tenen que estar totes les definicions dels punts del guió al fòrum.

25 comentaris:

JCM ha dit...

Dilluns, 26 de septembre de 2011

Avui hem triat els voluntaris de diferents tasques, que publiquessin les coses al bloc de classe, enviant primer a la voluntària de valencià perquè eviti que hagi faltes d'ortografia.
S'ha dit que qui vulgui pot buscar els experiments de taxonomia de Bloom i l'experiment sobre la psicologia de Gestalt de Köhler per penjar-los en el fòrum.
Es realitzarà un projecte "Tall per a nens" que consisteix a explicar el que s'ha explicat en classe a un nen de deu anys i aconseguir que ho entengui i realitzar una redacció amb el que li ha explicat al nen (diàleg, conte ... )
El professor ha explicat que el que se sap de veritat, cal saber aplicar-lo, si no, és que no se sap realment. D'altra banda hem de saber que les eines de la filosofia són conceptes i que, en el món només veus conceptes. En els treballs només es valora el mètode ja que els enemics de la filosofia són la trivialitat ja paràfrasi.
S'han nomenat dos conceptes importants.
- El calvinisme és un sistema teològic protestant i un enfocament de la vida cristiana que posa l'èmfasi en l'autoritat de Déu sobre totes les coses. i empatia.
- L'empatia és la capacitat cognitiva de percebre en un context comú el que un altre individu pot sentir. També és un sentiment de participació afectiva d'una persona en la realitat que afecta a una altra. És a dir, és la capacitat de posar-se al lloc de l'altre.

SMG ha dit...

Dimecres, 28 de setembre del 2011

Avui hem començat la classe amb algunes preguntes i respostes del text ''invitació a la filosofia'', que el primer grup havia escollit i contestat, i hem creat un petit debat.
El professor ens ha citat una metàfora: ''La cultura és com un vaixell, aquest està fent aigua, i tots nosaltres estem dins d' aquest vaixell'' qui vullga pot buscar l' autor d' aquesta metàfora per a penjar-lo al fòrum. També pot argumentar la seva opinió sobre la primera pregunta ('' Si ja tenim un mapa prestat pels nostres progenitors , haurem de construir a partir d'aquest el nostre propi mapa?''), ja que aquest debat s' ha quedat a mitges.
Un altre dels enemics de la filosofia són els tòpics.
Ens ha donat un consell per a plantejar-nos preguntes:
- Dona-li la volta a les güestions. Ës bastant eficaç i pots usar-lo per a qualsevol idea.
A partir d' aquesta vesprada ja podrem descargar-nos el diccionari del moodle que ens faltava, ja que ha arreglat l' enllaç

Departament Filosofia ha dit...

Què és el projecte "Tall per a nens"? Tallarem als xiquets salomònicament?

JCM ha dit...

al poner filo en el traductor se tradujo por "tall", no me había dado cuenta.

JCM ha dit...

28 de Setembre de 2011

Avui el grup 1 de lectura ens ha explicat la seva reflexió sobre algunes preguntes triades per ells, han donat el contrast entre la resposta de l'autor de la pregunta i la seva pròpia. Amb la primera pregunta hi ha hagut debat sobre si es podia o no canviar totalment el mapa del món.

S'han explicat conceptes com:

- Generalitzacions Empíriques Universals afirmen que una propietat es complix en una població o un gènere d'entitats sense excepció, no hi ha cap cas en el qual no es compleixi el que s'afirma.

- Principi d'inèrcia: Tot cos continua en el seu estat de repòs o de moviment uniforme en línia recta tret que sigui forçat a canviar el seu estat per forces externes.

També se'ns ha proposat buscar la metàfora "La cultura és com un vaixell que fa aigua per tot el món" de Plató.

Un consell que ens ha donat per a resoldre qüestions és donar-los la volta. Per exemple: dieu que jo sóc rara i vosaltres tots normals no?. Doncs,no serà que jo sóc l'única que és normal?

JCM ha dit...

Dia 3 octubre 2011
Avui el grup 2, grup 1 de treball, ha presentat el guió del tema 1.
- Filosofia acadèmica: és tècnica i complexa.
- Cultura: és posar la persona a l'altura de la seva època.
- Relacionar conceptes: analitzar la relació entre les paraules i el món.
- - Idees = concepte = definició
- Món = conjunt de fets
- Experiència = 5 sentits
- Raó = capacitat de deduir proposicions través de l'experiència
- Autoritat = font de transmissió del coneixement
- Creacionisme = creença
- Ciència = saber = requisit metodològic
- Per saber cal saber explicar, si no saps explicar no saps el que creus saber.
- Coneixement és proposicional
- Ciència = conjunt de proposicions d'un coneixement determinat
- Assaig i error és la base de la ciència

JCM ha dit...

Dilluns, octubre 10, 2011
Avui hem iniciat la classe resolent dubtes sobre el temari que entrava per l'examen. Després de fer la prova ens hem assegut per grups i s'ha explicat el que cal posar al Google Docs. Cal triar un / una coordinador / a per cada grup, que serà qui indiqui als altres la feina que cal fer i amb què diccionari fer-ho.

Sandra Pinto ha dit...

Avui hem començat la classe llegint el text "Ilustracion: mi palabra favorita" i hem explicat quines son les bases de la Il•lustració i quines son aquelles idees mes importants del text, com l’idea de irreverència o el concepte de valors. També hem explicat qui era Antonio Muñoz Molina i quines son les seves idees segons el que diu en el text, com que elicita una actitud favorable sobre la il•lustració.

Sandra Pinto ha dit...

L’últim dia vam anar a l’aula d’ordinadors on el professor ens va explicat que teníem que aportar mes apartats a l’índex del treball en grup i havíem de resumir aquella informació que teníem i deixar únicament la mes important.

Sandra Pinto ha dit...

L'altre dia vam anar als ordinadors on vam analitzar els textos de filo per a xiquets.

Sandra Pinto ha dit...

L'ultim dia el professor ens va explicar com haviem de fer els treballs per grups.

Sandra Pinto ha dit...

L'altre dia vam modificar els treballs que ho necesitavem i vam quedar que el dilluns enviariem un power point sobre aquell tema que ens tocava fer.

Eduardo Galdón ha dit...

21 de Novembre de 2011
Avui hem fet els calendaris dels grups per a l'exposició del power point (és l'últim dia màxim d'entrega ).
Com s'avalua:
3 punts de cohesió de grup : si s'ha distribuit bé , si s'ha utilitzat el material, si s'ha fet un examen del tema .
5 punts per la exposició personal, 30 minuts màxim de temps que pot exposar el grup en total.
S'ha fixat les dates d'examens :
El dia 30 examen de comprensió de textos: Apologia de Sócrates ,Il·lustració de Kant, Condemna de Rousseau, ''Ilustració'': mi paraula favorita .
Dimecres 14 examen final del 10 % sobre preguntes del que s'ha exposat.
Encara es pot guanyar punts amb ''Filo per a xiquets''.

En classe s'ha llegit el text William Buttler Yeats, “Sobre la utilidad”, hem buscat paraules que no coneixem i ha explicat que hi ha dos grups dividits , el primer grup es divideix en tres:
1.-Aristotèlics -Són els millors, no tenen por.
2.-Camperols- Han creat belles històries, no tenen por.
3.-Artistes -Desprocupació, no tenen por.
Aquests homes són homes de fins.

El segon grup són els burgesos : Homes que no tindran una vida plena. Aquest només valoren els mitjans.

Eduardo Galdón ha dit...

23 de Novembre de 2011
Avui ha exposat el grup 5 sobre el logos i el mite com han estat els primers a exposar han obtingut 2 punts més. Hem agafat apunts de cada exposició, cada grup quan acabi la seua exposició ha de pujar el power point perquè la resta pugui estudiar per l'examen del 10%. El proper dilluns exposarà el grup 6 i si dóna temps el 7. Quan cada grup acabi d'exposar haurà de fer un examen de 10 preguntes i enviar-lo a Rafa i així aconseguir 1 punt més dels 7 en total que es pot guanyar.
L'última setmana no es pot guanyar punts.

Eduardo Galdón ha dit...

28 de novembre de 2011
Avui en classe de filosofia ha exposat el grup 6 i el grup 7
El grup 6 ha exposat sobre: Per què les coses no són el que semblen? ens ha donat un full per seguir el que expliquen i el grup 7 ha exposat sobre l'Epistemologia: Com coneixem?
Perquè aconsegueixis tots els punts tant individual com en el grup s'intentara fer bé: no fer faltes en el power point, que s'entingui el que expliques i que saps el que expliques.
Encara es pot guanyar punts amb la ressenya, si tens faltes abans has de donar-li a l'encarregada de correcció en valencià

Eduardo Galdón ha dit...

30 de novembre de 2011
Avui hem estat tota l'hora fent l'examen dels textos que contenia 5 preguntes. L'últim dia d'escanejar el llibre que va donar era avui, pot pujar 3 punts al moodle

Eduardo Galdón ha dit...

5 de desembre de 2011
Avui a esxposat el grup 1 i 2
No es pot llegir el paper

Eduardo Galdón ha dit...

7 de desembre de 2011
Avui ha exposat el grup 3 i 4
Ja no es pot guanyar punts per al moodle, assoles aconseguir-lo per la ressenya

Eduardo Galdón ha dit...

12 de desembre de 2011
Avui per al segon trimestre hem de portar plastificades uns plànols que estan pujats al moodle
Els dilluns i els dimecres ara hem d'anar a l'aula normal
Ara parelles segons les notes del primer trimestre per equilibrar, ara grups per treballar un ariticle d'investigació i ciència, per això hem de donar-li un article de la biblioteca i ell ens dirà si està bé o no hem de seguir l'esquema que hi ha.
El dia 20 es tindrà que lliurar el abstracs; hem de veure molts abstracs i redactar de 15 línies
Aquesta avalució conta el 20% treball en classe 40% examen final de lògica.
Avui ens ha explicat que hi ha dos tipus de ciència la material que estudia fectores d'objectes descrits amb hechos.Las proposicions estan connectades lògicament i les formals que serien la matemàtiques i la logicaque aquestes té alguna cosa en comú: no diuen res del món, no té semàntica.

Inés Domingo Ortí ha dit...

Dimecres 14 de Març de 2012

Avui hem començat el 3r trimestre i hem organitzat i explicat les tasques que farà cada un.
Per una part els alumnes haurem de llegir un llibre, "Indignaos" de Stephane Hessel. El treball girarà entorn d'aquest llibre, però no tots faran el mateix. La classe s'ha dividt en cinc grups de cinc persones cada un. Un membre del grup farà uns esquemes Power Point d'unes 10 diapositives per explicar el llibre. Una altre prepararà un qüestionari tipus test. Un component treballarà amb el lèxic, buscarà als diccionaris de filosofia paraules que apareguen al text i un altre ens situarà un poc en la història, és a dir, si apareix algún personatge il·lustre, ens explicarà qui va ser i l'època en què va viure. Per últim, cada grup tindrà un corrector de valencià, així cada un d'aquests s'encarregarà de corregir un dels treballs anteriors.
Els grups han quedat de la següent manera:
Valencià: Ana Carlos Inés P. Patri Claudia
Esquemes: Marta Edu Lucía Adrián Aida
Qüestionari: Marcos Mar Sandra P Sandra V,¡ Lupe
Lèxic: Kevin Pau Sara Bethany Yaiza
Història: Eli Andrés Toni Victor Diego

A més hi haurà una coordinadora general, que organitzarà el treball, Jessica.

Inés Domingo Ortí ha dit...

Dimecres 21 de Març de 2012

Avui hem anat a l'aula d'informàtica, com farem cada dilluns i dimecres perquè cada grup faça la seua tasca. Al inici de la classe ha hagut un poc de descontrol, ja que ens ha costat organitzar-nos. En un principi Jessica ha organitzat la classe de manera que els alumnes s'han col•locat per grups i els coordinadors a les primeres files. Però després hem pensat que era millor col•locar junts els alumnes de la mateixa tasca. D'aquesta manera el coordinador de cada activitat podria dirigir i aconseguir que el seu grup treballara. Cada grup comença per llegir el text "Indignaos", fer un Google docs i començar el seu treball. El dissabte cada membre haurà de posar la seua part al Google docs i el diumenge cada coordinador revisarà els treballs i corregirà les faltes.
A més s'ha incorporat un nou coordinador, Adrian. S'encarregarà de la part d'informàtica i els dubtes que els alumnes puguen tenir se'ls preguntaran a ell.

Inés Domingo Ortí ha dit...

Dimecres 4 d'Abril de 2012

Avui els alumnes s'han sentat per grups per començar un altre treball. Després de llegir "Indignaos", ara ens centrem en un manual sobre l'acció moral, la justícia i drets. Els alumnes s'hauran de baixar del moodle aquest manual i passar-ho de PDF a DOC. Al moodle hi ha un document on s'explica com fer-ho. Primer que tot es seleccionarà la informació corresponent a cada grup i es ficarà a un google docs. Durant aquestes vacances els grups treballaran al voltant d'aquest manual seguint el guió i el domenge 15 hauran d'enviar el treball al moodle. A més, també s'haura de baixar el manual de ciència política que es troba a la plataforma moodle.

Inés Domingo Ortí ha dit...

Dimecres 18 d'Abril de 2012

Avui hem rebut la visita de dos professores en pràctiques que han observat el funcionament de la classe. La classe s'ha organitzat per grups com de costum per fer un WebQuest. Primer els alumnes havien de baixar-se del moodle el document "Teories sobre opinió públicai establiment del consens". Aquí tenien un guió que haurien de seguir al llarg de la classe i contestar cada apartat amb l'ajuda del coordinador. Al final de classe cada grup hauria de presentar una conclusió clara sobre quina de les tres teories esmentades al guió corresponia a l'exemple de la decisió presa per Esperanza Aguirre. Aquest treball promou la utilització d'habilitats cognitives , el treball cooperatiu i l'autonomia dels alumnes, a més d'una avaluació autèntica.

Inés Domingo Ortí ha dit...

Dilluns 23 d'Abril de 2012

Avui s'ha escollit de forma aleatòria l'ordre de presentació dels treballs i el dia per a a cada grup:
GRUP 1: 02/05/12
GRUP 2: 07/05/12
GRUP 3: 14/05/12
GRUP 4: 16/05/12
GRUP 5: 21/05/12

La presentació durarà uns vuit minuts per després poder fer preguntes. Els coordinadors no participaran en les presentacions però les organitzaran i explicaran de què tractarà cada exposició. Les notes seran inividuals però si el coordinador del grup té un notable, es pujarà un punt a cada component del grup. I si el coordinador té un excelent es pujaran dos punts.
Durant la classe d'avui els coordinadors han realitzat dos avaluacions sobre els treballs fets en dies anteriors.

Inés Domingo Ortí ha dit...

Dimecres 25 d'Abril de 2012

El proper fin de setmana cada grup haurà de ficar la seua presentació Power Point a un Google Docs. Per fer-ho, s'haurà de pegar cada diapositiva al document i si això no és possible, hauran de fer una captura de pantalla i retallar la diapositiva amb algún programa de dibuix. Durant la classe d'avui els grups han treballat sobre les presentacions, ja que hauran de ser enviades abans del diumenge a les deu de la nit per comprovar que estan bé per poder ser presentades a la classe.